آخرین کشورهایی که توسط سویه جدید کووید آسیب دیده اند – RT World News

نوع جدید کووید از زمانی که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، وحشت ایجاد کرده است. کشورها در تلاشی برای محدود کردن شیوع ویروس، محدودیت‌های سفر را مجدداً اعمال کردند – با وجود این، این فشار شروع به فتح جهان کرده است.

ایالات متحده

چهارشنبه شاهد اولین مورد تایید شده این کشور از نوع Omicron در کالیفرنیا بودیم، پس از اینکه مسافری که به طور کامل واکسینه شده بود، از آفریقای جنوبی در 22 نوامبر بازگشت. ورود، چه واکسینه شده باشند یا نه.

فرانسه

مقامات محلی سه مورد از Omicron، یکی در جزیره Reunion در اقیانوس هند و دو مورد دیگر در سرزمین اصلی فرانسه پیدا کرده اند. در تمام موارد، افراد اخیراً از طریق آفریقا سفر کرده بودند.

هندوستان

روز پنجشنبه پس از مثبت شدن آزمایش دو مرد در ایالت کارناتاکا پس از بازگشت از خارج، هند اولین موارد تایید شده این ویروس را در این کشور اعلام کرد. آنها توسط مقامات دولتی تحت نظر قرار گرفته اند و تمام تماس های اولیه و ثانویه آنها در حال ردیابی و آزمایش است.

دانمارک

کشور نوردیک چندین عفونت جهش کووید را تایید کرده است، اگرچه یکی از افراد مبتلا قبل از مثبت شدن آزمایش، در کنسرتی با حدود 2000 شرکت کننده شرکت کرده است. در حالی که هنوز یک سیاست سراسری ارائه نشده است، دانمارک مدرسه‌ای را که مورد مشکوک بود به دلیل ترس از اینکه ممکن است منجر به شیوع گسترده‌تر شود، تعطیل کرد.

ادامه مطلب


کنسرت‌روی آلوده به Omicron حدود 2000 نفر را در معرض تهدید قرار می‌دهد

نروژ

تست Omicron دو نفر در شهرداری ساحل غربی اویگاردن در روز چهارشنبه مثبت شد و اولین موارد ابتلا به این نوع در نروژ بود، زیرا این منطقه از افزایش آلودگی رنج می برد که منجر به تشدید محدودیت های محلی شده است. برای مقامات نگران‌کننده‌تر، این کشور در حال حاضر در حال بررسی مجموعه بزرگی از حداقل 50 مورد مرتبط با جشن کریسمس است.

انگلستان

با اعمال مجدد محدودیت‌های کووید، از جمله الزامات ماسک، آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا تأیید کرده است که در سراسر انگلیس و اسکاتلند، 32 مورد از نوع جدید شناسایی شده است، در حالی که ایرلند شمالی و ولز حتی یک عفونت جدید از سویه جهش‌یافته را ثبت نکرده‌اند.

استرالیا

مقامات بهداشتی 9 مورد تایید شده از سویه Omicron را ثبت کرده اند که هشت مورد عفونت در نیو ساوت ولز و یک مورد در قلمرو شمالی است. مقامات کشور را در حالت آماده باش قرار داده اند، زیرا می ترسند پس از اینکه یکی از افراد عفونی قبل از مثبت شدن آزمایش، از یک مرکز خرید شلوغ بازدید کرد، موارد بیشتری وجود داشته باشد.

تعداد کشورهایی که نوع Omicron را گزارش می کنند در حال افزایش است، زیرا روز پنجشنبه فنلاند و سنگاپور وجود سویه جدید را تایید کردند، در حالی که رومانی نیز نگران است که یک مورد از قبل داشته باشد. این نوع کووید به پزشکان مربوط می شود زیرا ممکن است برای واکسن ها چالشی ایجاد کند. با این حال، سازمان بهداشت جهانی اصرار دارد که هنوز هیچ مدرک علمی در مورد اینکه علائم عفونت با سایر انواع کووید چقدر شدید است، وجود ندارد.