آتش سوزی بزرگ پس از “انفجار” در کارخانه اکسون موبیل (عکس، ویدئو) – اخبار RT World

ساکنان بای‌تاون، تگزاس، پس از آن که خانه‌هایشان در اوایل روز پنج‌شنبه توسط یک انفجار مهیب در پالایشگاه اکسون موبیل لرزید، شب سختی را سپری کردند. این انفجار باعث آتش سوزی شدید و زخمی شدن حداقل چهار نفر شد.

مردم محلی گزارش دادند که خانه هایشان بود “لرزیدن” از انفجار و کل آنها آپارتمان ها “غرش کرد” از حادثه ای که در ساعات اولیه روز پنجشنبه رخ داد. “تازه داشتم [a] رونق به اندازه کافی بزرگ که [the] خانه تکان خورد و همه چیز داخل خانه تکان خورد.» یک نفر در توییتر نوشت

عکس‌ها و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که توده‌های بزرگی از دود خاکستری بر فراز کارخانه ExxonMobil واقع در 25 مایلی (40 کیلومتری) شرق هوستون بلند شده است. این پالایشگاه، دومین تأسیسات پتروشیمی بزرگ در ایالات متحده، توسط گلوله‌های بزرگ آتشی که آسمان بالای ساختمان‌ها را روشن می‌کرد، غرق شده بود.

به گفته پلیس، در این حادثه که جهنم بر فراز کارخانه موج می زند، حداقل چهار نفر مجروح شدند. اد گونزالس، کلانتر شهرستان هریس تایید کرد که هر چهار نفر در بیمارستان بستری شده اند و افزود که سه نفر از آنها توسط یک آمبولانس هوایی به بیمارستان منتقل شدند.

کلانتری هم گفت “نوعی انفجار” در داخل کارخانه رخ داده بود، که منجر به آنچه مقامات محلی به عنوان یک “حادثه بزرگ صنعتی.” گونزالس گفت که هیچ دلیلی برای تخلیه مردم محلی وجود ندارد، اما از مردم خواست از منطقه اجتناب کنند.

مدیر پالایشگاه، روهان دیویس، گفت که نمی تواند تأیید کند که دقیقاً چه چیزی باعث این انفجار شده است، اما یک “بررسی کامل و کامل” انجام خواهد شد.

آتش پس از چند ساعت مهار شد و در نهایت مردم محلی آن را تایید کردند “فوت کرد.” به گزارش رویترز، تاسیسات ExxonMobil دارای یک کارخانه شیمیایی، یک کارخانه الفین و یک پالایشگاه نفت با ظرفیت 560500 بشکه در روز است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: