یوساکو مائزاوا میلیاردر ژاپنی وارد ایستگاه فضایی شد

یوساکو مائزاوا میلیاردر ژاپنی وارد ایستگاه فضایی شد

یوساکو مائزاوا قصد دارد هشت نفر را در ماموریت سال 2023 به دور ماه که توسط اسپیس ایکس انجام می شود، همراه خود ببرد.

بایکونور، قزاقستان:

یک میلیاردر ژاپنی روز چهارشنبه وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شد که نشان‌دهنده بازگشت روسیه به گردشگری فضایی پس از یک دهه توقف بود که شاهد افزایش رقابت از سوی ایالات متحده بود.

یوساکو مائزاوا، غول مد آنلاین و دستیارش یوزو هیرانو، اوایل روز چهارشنبه از کیهان بایکونور در قزاقستان منفجر شدند.

آژانس فضایی روسیه گفت که آنها در ساعت 1340 به وقت گرینویچ به ماژول پویسک بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی متصل شدند.

یک خوراک زنده Roscosmos نشان داد که دریچه کپسول سایوز MS-20 در ساعت 1611 به وقت گرینویچ باز است و الکساندر میسورکین فضانورد روسی را نشان می دهد که وارد ایستگاه فضایی بین المللی می شود و پس از آن مائزاوا و هیرانو وارد ایستگاه می شوند.

سفر آن‌ها با فضاپیمای سه نفره سایوز که توسط میسورکین هدایت می‌شد، کمی بیش از شش ساعت طول کشید و یک سال پرچم‌دار را به پایان رساند که بسیاری آن را نقطه عطفی برای سفرهای فضایی خصوصی می‌دانستند.

با باز شدن دریچه ها، این سه نفر به ایستگاه مداری شناور شدند، جایی که فضانوردان روسی آنتون شکاپلروف و پتر دوبروف از آنها استقبال کردند.

این ایستگاه در حال حاضر محل استقرار خدمه بین المللی هفت نفره است.

میلیاردرهای ایلان ماسک، جف بزوس و ریچارد برانسون همگی در این سال پروازهای تجاری تجاری موفقی انجام دادند و به بازاری که روسیه مشتاق دفاع از آن است هجوم بردند.

مطالب جدید پیشنهادی
هدرز چیست و تاثیر آن روی شتاب ماشین - کیان باتری، خرید اینترنتی باتری ماشین

جمعیتی در محل پرتاب – از جمله خانواده و دوستان مائزاوا – در دمای انجماد شهامت نشان دادند و در حالی که موشک به آسمان خاکستری منفجر شد و پیش از ناپدید شدن در ابرها ردی از شعله های نارنجی به جا گذاشت، شادی کردند.

ریو اوکوبو، وکیل پروژه های فضایی مائزاوا، گفت: “این یک روند طولانی بود. خیلی تکان دهنده است. نزدیک بود گریه کنم.”

یکی از دوستان قدیمی میلیاردر، هیرویوکی سوگیموتو، 44 ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: “من واقعا هیجان زده هستم، اما او دوست من نیز هست، بنابراین من نگران او هستم.”

این سه نفر 12 روز را در ایستگاهی می گذرانند که در آن گردشگران ژاپنی زندگی روزمره خود را در ایستگاه فضایی بین المللی برای کانال محبوب یوتیوب Maezawa مستند می کنند.

این میلیاردر 46 ساله 100 کار را برای انجام دادن در کشتی تعیین کرده است، از جمله میزبانی یک تورنمنت بدمینتون.

مائزاوا همچنین قصد دارد هشت نفر را در ماموریت سال 2023 در اطراف ماه که توسط اسپیس ایکس ماسک انجام می شود، همراه خود ببرد.

او و دستیارش اولین شهروندان خصوصی ژاپنی هستند که از زمان سفر روزنامه نگار تویوهیرو آکیاما به ایستگاه میر در سال 1990، از فضا دیدن کردند.

روسیه سابقه چوپانی گردشگرانی را که خود سرمایه گذاری می کنند به فضا دارد.

با مشارکت شرکت آمریکایی Space Adventures، Roscosmos قبلاً هفت گردشگر را از سال 2001 به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد – یکی از آنها دو بار.

– “بسیار صبور و خلاق”-

آخرین آنها گای لالیبرت، یکی از بنیانگذاران Cirque du Soleil کانادا در سال 2009 بود که به او لقب اولین دلقک در فضا را دادند.

مطالب جدید پیشنهادی
همسایه روسیه 10 میلیارد یورو برای جت های جنگنده F-35 در قراردادی رکورددار خرج می کند - اخبار RT World

تام شلی، رئیس Space Adventures، بازگشت روسیه به تجارت پررونق گردشگری فضایی را ستود.

او اندکی پس از پرواز به خبرگزاری فرانسه گفت: “12 سال گذشته است. ما باید بسیار صبور باشیم. باید بسیار خلاق باشیم. بنابراین، این نقطه اوج تلاش بسیاری از افراد مختلف است.”

در ماه اکتبر، روسیه اولین فضانوردان آموزش ندیده خود را از زمان سفر لالیبرت به فضا پرتاب کرد و یک بازیگر و کارگردان روسی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد و در آنجا صحنه‌هایی را برای اولین فیلم در مدار فیلمبرداری کردند.

پس از اینکه ناسا شاتل فضایی خود را در سال 2011 بازنشسته کرد، مسکو ارسال گردشگران به فضا را متوقف کرد و روسیه را در انحصار تامین ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار داد.

ناسا تمام صندلی های پرتاب سایوز را به قیمت 90 میلیون دلار در هر نقطه خریداری کرد که عملاً به پروازهای توریستی پایان داد.

سال گذشته زمانی که یک فضاپیمای SpaceX اولین فضانوردان خود را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی تحویل داد، این موضوع تغییر کرد.

ناسا شروع به خرید پروازها از اسپیس ایکس کرد و روسیه را از انحصار خود سلب کرد و میلیون ها دلار درآمد برای آژانس فضایی که دارای پول نقد بود هزینه کرد.

در حالی که هزینه بلیط های فضا برای گردشگران فاش نشده است، Space Adventures نشان داده است که آنها در محدوده 50 تا 60 میلیون دلار هستند.

Roscosmos قصد دارد به توسعه تجارت گردشگری فضایی خود ادامه دهد و در حال حاضر دو موشک سایوز را برای چنین سفرهایی راه اندازی کرده است.

مطالب جدید پیشنهادی
برای درمان ژنیکوماستی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

دیمیتری روگوزین، مدیر Roscosmos پس از پرتاب گفت: “ما این جایگاه را به آمریکایی ها نمی دهیم. ما آماده هستیم برای آن بجنگیم.”

او به خبرنگاران گفت که روسیه دو درخواست برای پروازهای فضایی آینده دریافت کرده است و گروهی از مسافران احتمالی در حال حاضر در مرکز آموزش فضانوردان مشغول به کار هستند.

وی افزود: می توانم بگویم که این یک گروه روسی است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)