
روپرت استدلر تا به حال همیشه تخلفات خود را انکار می کرد.
مونیخ، آلمان:
روپرت استدلر، مدیر عامل سابق آئودی، روز سهشنبه در محاکمه کلاهبرداری «دیزلگیت» خود اعتراف کرد و اعتراف کرد که به خودروهای مجهز به نرمافزار تقلب آلایندگی اجازه داده است حتی پس از اطلاع از این کلاهبرداری در فروش باقی بمانند.
این پذیرش در دادگاه منطقه ای مونیخ به عنوان بخشی از توافقی صورت می گیرد که باعث می شود استادلر، که از سال 2020 محاکمه شده است، از زندان فرار کند.
استدلر اکنون بالاترین مقام اجرایی سابق است که به رسوایی “دیزل گیت” که در سال 2015 در شرکت مادر فولکس واگن آئودی به راه افتاد، اعتراف کرده است.
اولریکه تول گرول، وکیل او در دادگاه گفت: «در جریان رسیدگی به موضوع دیزل» پس از علنی شدن رسوایی، استدلر از اطلاع دادن به شرکای تجاری که خودروهایی با دستگاه های به اصطلاح شکست همچنان در بازار هستند، «غفلت» کرد. بیانیه.
او گفت که با انجام این کار، Stadler “پذیرفت که وسایل نقلیه مجهز به نرم افزار غیرقانونی به فروش می رسد.”
استدلر در پاسخ به سوال قاضی که آیا این بیانیه درست است یا خیر، پاسخ داد: “بله.”
غول خودروسازی آلمان فولکس واگن – که زیرمجموعههای آن نه تنها آئودی، بلکه پورشه، اشکودا و سئات را نیز شامل میشود – در سپتامبر 2015 اعتراف کرد که نرمافزاری را برای تنظیم میزان آلایندگی در 11 میلیون خودروی دیزلی در سراسر جهان نصب کرده است.
«دستگاههای شکست» باعث شد که وسایل نقلیه در آزمایشهای آزمایشگاهی نسبت به جادهها آلودگی کمتری نشان دهند.
استدلر، 60 ساله، تا کنون همیشه تخلفات خود را انکار کرده بود.
اما تیم دفاعی او در اوایل این ماه اعلام کرد که استدلر توافقی را پذیرفته است که شامل اعتراف در ازای مجازات تعلیقی تا دو سال است.
استالدر همچنین با پرداخت 1.1 میلیون یورو (1.2 میلیون دلار) موافقت کرد.
انتظار می رود در ماه ژوئن حکم صادر شود.
ماه گذشته ولفگانگ هاتز، یکی دیگر از مدیران سابق آئودی که در کنار استادلر محاکمه شده بود، نیز به جرم خود اعتراف کرد و اعتراف کرد که او و دو همکار دیگر نصب نرم افزار تقلب آلایندگی را ترتیب داده اند.
(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)