اپل سرانجام به کاربرانی که خواستار «حق تعمیر» بودند، تسلیم شد و به دارندگان آیفون، مکبوک و سایر دستگاهها اجازه داد تا به جای آوردن آنها به مراکز خدمات گران قیمت، با وسایل الکترونیکی خود در خانه دستکاری کنند.
این ویژگی که Self Service Repair نامیده می شود، قرار است راه اندازی شود.اوایل سال آیندهدر ایالات متحده قبل از گسترش به کشورهای دیگر. انتظار می رود حدود 200 قطعه به همراه دستورالعمل نحوه تعویض آنها در دسترس باشد.
در ابتدا، این شرکت تعمیراتی را برای آیفون 12 و 13 ارائه خواهد کرد و پس از آن مکهای مجهز به تراشههای M1 عرضه خواهند شد. کاربران میتوانند نمایشگر، باتری و دوربین گوشیها را – برخی از اولین قطعاتی که کار نمیکنند – با استفاده از تجهیزات اصلی شرکت تعویض کنند. در حالی که اپل فقط تشویق می کندتکنسین های فردی با دانش و تجربه برای تعمیر دستگاه های الکترونیکیبا این حال از کاربران میخواهد دستگاههای خود را قبل از باز کردن آنها به یک حرفهای ببرند، با این وجود، این حرکت یک گام بزرگ برای شرکتی است که مدتهاست در برابر اجازه دادن به کاربران برای تعویض باتری مقاوم بوده است.
ادامه مطلب

پس از ارائه دستورالعملهای تعمیرات و قطعات آیفون 12 و 13، این شرکت به تدریج تواناییهای کاربران را برای تعمیر گوشیهای خود بدون نیاز به منتظر ماندن در صف فروشگاه اپل گسترش میدهد. طبق گفته TechCrunch، کاربرانی که تلاش می کنند این تعمیرات را به تنهایی انجام دهند، گارانتی خود را باطل نخواهند کرد، که نشان دهنده تغییر بزرگ دیگری برای غول فناوری است.
حتی در این هفته، اپل توانایی کاربران برای تعمیر گوشی های خود را مسدود کرد و کاربرانی را که صفحه نمایش خود را جایگزین کردند، از امکان استفاده از تشخیص چهره در آینده منع کرد. با این حال، به نظر میرسد بخشهای مختلف با یکدیگر هماهنگ هستند – کاربران پس از اتمام تعمیر، اعتبار بازیافتی را برای بازگرداندن قطعه مستعمل یا شکسته خود دریافت میکنند و شرکت قصد دارد بفروشد.بیش از 200 قطعه و ابزار مجزاو همچنین دفترچههای راهنمای تعمیر، مشتریان میتوانند قبل از اقدام به تعمیر دستگاههای خود مطالعه کنند.
تصمیم برای باز کردن اپلحق تعمیرشاید کاملاً متعلق به شرکت نبود – کمیسیون تجارت فدرال در اوایل سال جاری به شرکت نامه نوشت و متعهد شد که «رفع محدودیت های تعمیر غیرقانونی“، با اضافه کردن آن همچنین “آماده همکاری با قانونگذاران، چه در سطح ایالتی و چه در سطح فدرال، باشید تا اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان در زمان نیاز به تعمیر محصولاتی که خریداری می کنند و دارند، حق انتخاب دارند.“
اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!